Salutare,
Dacă în ultimul mail ai avut ocazia să afli cum falimentul lui Mihai l-a ajutat să construiască o afacere de succes, astăzi vei afla care sunt primii pași prin care Adrian își transformă pizzeria într-un Brand puternic.
Sunt aceiași pași pe care și Mihai i-a făcut în cea de-a doua afacere, și pe care și tu poți să-i implementezi în business-ul tău. Așa că ia-ți cafeaua sau ceaiul și urmărește-le povestea.
– Ok, Mihai. Cum fac pizzeria asta cunoscută în piață?
– Dacă vrei ca afacerea ta să devină un reper pentru clienții tăi, trebuie să cunoști 2 lucruri: ce își doresc, de fapt, clienții tăi de la produsul pe care îl cumpără de la tine și ce alternative găsesc deja la competitorii tăi. Altfel, nu vei ști cum să te poziționezi și cum să le oferi ce au nevoie.
– Ce vor clienții și ce există deja în piață…
– Da. Cel mai important lucru pentru afacerea ta acum este ca un număr cât mai mare de oameni să știe cine ești și ce problemă le rezolvi. Asta cât mai specific, pentru că oricine vinde pizza. Ce caută ei? Sănătate?
Ingrediente naturale? Gust delicios? Conveniență? Mâncare livrată rapid?
Care dintre ele? Mai vital decât atât este ca percepția pe care oamenii o au despre afacerea ta să fie una unica și pozitivă. Degeaba știu cine ești, dacă nu sunt convinși că tu ești cea mai bună soluție pentru nevoia lor.
Sunt aceiași pași pe care și Mihai i-a făcut în cea de-a doua afacere, și pe care și tu poți să-i implementezi în business-ul tău. Așa că ia-ți cafeaua sau ceaiul și urmărește-le povestea.
– Ok, Mihai. Cum fac pizzeria asta cunoscută în piață?
– Dacă vrei ca afacerea ta să devină un reper pentru clienții tăi, trebuie să cunoști 2 lucruri: ce își doresc, de fapt, clienții tăi de la produsul pe care îl cumpără de la tine și ce alternative găsesc deja la competitorii tăi. Altfel, nu vei ști cum să te poziționezi și cum să le oferi ce au nevoie.
– Ce vor clienții și ce există deja în piață…
– Da. Cel mai important lucru pentru afacerea ta acum este ca un număr cât mai mare de oameni să știe cine ești și ce problemă le rezolvi. Asta cât mai specific, pentru că oricine vinde pizza. Ce caută ei? Sănătate?
Ingrediente naturale? Gust delicios? Conveniență? Mâncare livrată rapid?
Care dintre ele? Mai vital decât atât este ca percepția pe care oamenii o au despre afacerea ta să fie una unica și pozitivă. Degeaba știu cine ești, dacă nu sunt convinși că tu ești cea mai bună soluție pentru nevoia lor.
– Bun, are sens ce îmi spui. Iar legat de competiție?
– Câtă vreme nu cunoști toate opțiunile clientului tău, cum poți să știi că ce îi oferi tu e cea mai bună soluție? În primul rând, ție trebuie să îți fie clară identitatea ta ca firmă în piață. Abia apoi poți să o comunici și clienților.
Și abia apoi ei se pot îndrăgosti de produsele tale.
– Deci întâi să-mi cunosc clienții și competitorii. Dar eu știu lucrurile astea deja!
– Atunci spune-mi care e cea mai mare frică a clienților tăi când îți cumpără produsul. Spune-mi cum își petrec ei timpul liber și care sunt cele mai importante valori pentru ei. Ce fel de subiecte îi interesează și care sunt sursele din care se informează? Dar competitorii tăi? Ce experiență trăiește un client când cumpără de la ei și cât de mulțumit e de experiența asta?
– Da… lucrurile astea nu le știu.
– Și tocmai astea sunt lucrurile care contează. Cele care fac diferența dintre „încă o afacere” și „cea mai bună afacere”.
Al doilea lucru de care trebuie să ții cont este strategia de business. Care este strategia ta curentă de business?
– Generez venituri prin vânzarea de pizza. Clienții pot să cumpere o pizza întreagă, jumătate sau câte felii își doresc. Pot să rămână aici să o mănânce, să o ia la pachet sau să comande prin telefon și să le fie livrată la adresă.
– Ok, o să vedem mai târziu dacă asta este suficient sau trebuie regândit. Al treilea element de care trebuie să ții cont este promisiunea pe care o faci clienților. De ce ar trebui să cumpere clienții de la tine?
– Pentru că fac cea mai bună pizza din oraș!
– Sincer acum, ce competitor de-al tău nu spune despre el că face cea mai bună pizza din oraș?
– Dar eu chiar fac!
– Nu zic că nu e adevărat, zic doar că pentru un client nu e important. Nu o să te creadă, pentru că oricine poate să spună asta.
– Da, așa e. Ai dreptate. Atunci ce promisiune să fac?
– Rezolvă întâi primul pas. Când îți cunoști clienții și competitorii, știi și ce promisiune te-ar propulsa în centrul atenției și în mintea clienților.
– S-a făcut!
După cum vezi, nu doar pizzeria lui Adrian este pe cale să se transforme, dar și viziunea lui asupra afacerii.
Pentru că așa funcționează lucrurile – o identitate puternică de brand se construiește întâi în mintea proprietarului.
Cu răspunsurile la întrebările de mai sus, Adrian poate să creeze o fundație stabilă pe care să dezvolte un brand și o afacere de succes.
Tu poți să creezi această fundație pentru afacerea ta cu ajutorul cursului Identitatea Perceptibilă de Brand, care îți explică în detaliu ce este și ce nu este un Brand, și primii pași referitor la cum să poți și tu să construiești unul.
Dacă îți dorești un Brand Remarcabil, poți să afli mai multe detalii despre Curs apăsând Click pe butonul de mai jos >
Dacă îți dorești un Brand Remarcabil, poți să afli mai multe detalii despre Curs apăsând Click pe butonul de mai jos >
Iar în ceea ce privește transformarea lui Adrian,
rămâi cu ochii pe mail-urile următoare.
rămâi cu ochii pe mail-urile următoare.
PS: Dacă ți-a plăcut ce am prezentat până acum și vrei să afli mai multe, te rog să răspunzi la acest mail cu un simplu „DA”.
Pe curând,
Pe curând,